Teknisk support

Teknisk support för privatpersoner hänvisar vi till våra återförsäljare.

Öppettider i jul
Stängt 22 dec – 2 jan – Supportmailen är dock öppen alla vardagar
Mån-Tor kl 08:00-16:00
Fre kl 08:00-12:00
Lunchstängt kl 12:00-12:30

Telefon: 
044 – 28 78 22
E-post
[email protected]

ÖVRIGA  KONTAKTUPPGIFTER

Villkor för returgips

Knauf Danogips villkor för retur av gipsspill

All bokning av returgipshantering sker via formuläret på hemsidan. Endast avtalskunder kan lämna returgips till Knauf Danogips och returen måste hänvisas till ett kundnummer och eventuell märkning för faktureringsunderlag.

Inpassering sker med kod som nås via mail efter bokning på hemsidan

Invägning av gips sker vid ankomst
Avlämningstider: måndag – torsdag kl. 07:00-16:00 Asarum eller Bålsta

Det är endast Knauf Danogips gipsskivor från nyproduktion och ROT, renovering, som får returneras och gipsspillet måste vara rent, torrt och sorterat.

  • Torrt innebär max 12 % fuktighetsgrad.
  • Sorterat innebär att det enbart är gipsspill från Knauf Danogips gipsskivor från nyproduktion och ROT, renovering, som returneras.
  • Gipsen får inte lov att vara processad, vi måste kunna se att det är bitar från en gipsskiva.
  • Följande gipsbaserade skivor från Knauf Danogips kan returneras
  • Följande gipsbaserade skivor från Knauf Danogips kan ej returneras
  • Undantaget är den gipsbaserade golvskivan, FHB, som är för hård för att kunna malas ner och därför inte får returneras som returgips.
  • Asbest får inte förekomma.
  • Kostnad för retur uppgår till 475 kr/ton ex moms samt eventuellt tillkommande kostnader för avvikelser som måste hanteras genom sortering och deponi, se nedan, och faktureras kunden som bokat returen.
    Vid avvikelse tillkommer kostnader för sortering och eventuell deponi för kunden som bokat returen. Dessa kostnader debiteras enligt följande: Sortering och eventuell deponi debiteras med timpris à 950 kr/h ex moms.