Teknisk support

Teknisk support för privatpersoner hänvisar vi till våra återförsäljare.

Öppettider i jul
Stängt 22 dec – 2 jan – Supportmailen är dock öppen alla vardagar
Mån-Tor kl 08:00-16:00
Fre kl 08:00-12:00
Lunchstängt kl 12:00-12:30

Telefon: 
044 – 28 78 22
E-post
[email protected]

ÖVRIGA  KONTAKTUPPGIFTER

Reklamation

Vi vill självklart att din produkt ska uppfylla dina förväntningar. Här hittar du information om vad som gäller vid reklamation. Vidare hittar du ett formulär där du kan reklamera din vara.

Reklamationsrätt

Reklamationsblanketten skall vara Knauf Danogips tillhanda omgående efter att felet upptäckts och följande information ska bifogas:

  • Skadans omfattning skall vara noterad på fraktsedel (CMR).
  • Signerad fraktsedel (Signatur, samt namnförtydligande).
  • Foto av transportskadat gods före lossning
  • Vid materialfel, foto på skada samt produktionsdatum och varumärke.

Köparen ansvarar för mottagning av gods enligt ABM 07.

Godset/konstruktionen får inte kasseras, returneras eller åtgärdas innan Knauf Danogips godkänt detta.

Reklamera din vara

Här hittar du reklamationsblanketten

Korrekt ifylld blankett mejlas till [email protected]

Vad gäller vid reklamation?

  • Transportskada
    * Måste anmälas senast 3 dagar efter mottagen leverans då Knauf Danogips har tidskrav från speditörerna. Därefter ogiltig.
  • Materialfel
    * Normal ersättning efter konstaterat fel är materialvärdet eller motsvarande i extra hanteringskostnader.

Vad omfattas inte av reklamationen?

Vanliga fel vid montering som inte omfattas av reklamation:

  • Montage från fel håll som ger stora fogsprång, se Montage Innervägg
  • Skruvar för nära kanten vilket knäcker gipsen, se Montage Innervägg
  • Montage med stora springor, se Montage Innervägg
  • Fogspackling ej utfört rätt, i tre lager med rätt bredd (350mm) och rätt mängd
  • Toleranser för buktighet, för skivan och monteringen enligt HusAMA