Teknisk support

Teknisk support för privatpersoner hänvisar vi till våra återförsäljare.

Öppettider
Mån-Tors kl 08.00-16.00
Fredag kl 08.00-12.00
Lungstängt kl 12.00-12.30

Telefon
044 – 28 78 22

E-post
support@knauf.se

Fler kontaktuppgifter

Ledig tjänst

Kundservicechef till Knauf Danogips

Är du ledare och utvecklar idag en kundservice med framgång? Har du erfarenhet från industriell verksamhet? Vill du bidra till ett stort internationellt företag, och ta vår kundservice till nästa nivå? Nu söker vi kundservicechef till Knauf Danogips.

Om Knauf-gruppen

Knauf-gruppen är ett världsomspännande företag och en av världens ledande tillverkare av byggmaterial. Knauf har produktionsanläggningar på mer än 250 platser i 86 länder runt om i världen, och ett totalt antal anställda på ca 35 000. Knauf tillverkar främst gipsprodukter, kalk- och cementprodukter samt värmeisoleringsmaterial som marknadsförs och distribueras i samtliga europeiska länder.

Knauf Danogips i Sverige har huvudkontor och tillverkning av gipsbaserade byggskivor i Åhus. Tillverkning av stålprofiler och försäljningskontor i Sävsjö samt försäljningskontor i Stockholm, Göteborg och Umeå. Vi är totalt 145 medarbetare.

Om tjänsten

I rollen som kundservicechef är din övergripande uppgift att ansvara för och utveckla Knauf Danogips kundservice med syfte att öka kundnöjdheten hos våra kunder. Du leder och utvecklar kundservice utifrån företagets strategiska plattform – Building better together – med positionen som Expert inom lättbyggnadsteknik. Du har fem direktrapporterande medarbetare, och en av dina viktigaste prioriteringar är att bygga ett starkt, välfungerande team och att utveckla dina medarbetare. Tillsammans med dina medarbetare skapar du en stimulerande och positiv miljö där ni optimerar verksamheten och uppnår gemensamma mål. Motivation, kommunikation och struktur är viktiga ledord.

Du leder och utvecklar kundservice att ta en aktiv roll som innesäljare. Tillsammans med ditt team effektiviserar ni processerna både i det egna teamet, men också mellan olika funktioner så som inköp, logistik, försäljning och finans. Du ansvarar för att data i SAP gällande kund och priser stämmer överens med kundavtal och prislistor, och därutöver ansvarar du också för att olika kundägda databaser har korrekt produkt- och prisinformation. Du ansvarar vidare för kundservicedelarna i reklamationsprocessen och för faktureringsprocessen.

Du är placerad vid vårt kontor i Åhus och du rapporterar till Marknadsdirektör. Du kommer att få ett brett kontaktnät både internt och externt, och dina kollegor finns både inom den svenska organisationen och inom koncernen.

Det här förväntar vi oss av dig:

Vi söker dig som har någon form av högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi eller business, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har arbetat i några i år i en liknande roll, gärna inom industriell verksamhet.

Du har flera års erfarenhet av arbete i SAP samt i Excel. Meriterande är erfarenhet av digitaliseringsprojekt samt utbildning i projektledning.
Din ledarstil är coachande och motiverande och du drivs av att lyfta och utveckla dina medarbetare. För att lyckas i denna roll balanserar du en tydlig och rak kommunikation med lyhördhet och öppenhet. Dessutom är du duktig på att delegera och ge dina medarbetare ansvar.

Du trivs i en metodstyrd organisation där ordning, struktur och engagemang är nödvändigt. Som kundservicechef har du många olika kontaktytor och din samarbetsförmåga kommer att vara avgörande.

Därutöver har du ett modernt, kreativt och innovativt tänk vad det gäller kundservice.
Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du förutom svenska talar och skriver engelska obehindrat. Du innehar B-körkort.

Det här kan du förvänta dig av oss

Vi erbjuder dig ett spännande och självständigt arbete i ett internationellt, framgångsrikt företag med fina utvecklingsmöjligheter för dig som anställd. Knauf Danogips är ett företag med god stämning och snabba beslutsvägar. Du kommer att bli en nyckelspelare i organisationen med stor möjlighet att påverka och utforma framtiden.

Menschlichkeit, partnership, commitment och entrepreneurship är våra gemensamma värdeord och en viktig del av vårt arbete.
Språkkunskaper: Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Anställningsform: Tillsvidare
Anställningsvillkor: Heltid, lön enligt överenskommelse, tillträde snarast enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta HR-chef Emma Levin, emma.levin@knauf.se alternativt rekryterande chef Katariina Raivio Pålsson katariina.palsson@knauf.se.

Ansökan med CV och personligt brev skickar du till HR-chef Emma Levin emma.levin@knauf.se.
Välkommen med din ansökan senast 2020-02-02.